Ostatnia aktualizacja 27 grudnia 2023 przez AO
Od dnia 29 grudnia 2023 roku wchodzą w życie istotne zmiany w procesie wydawania i odbioru dowodu osobistego. Po ich wejściu w życie obywatele będą składać wnioski w formie elektronicznej w Urzędzie Gminy i podpisywać je za pomocą przeznaczonego do tego celu urządzenia umożliwiającego złożenie i odwzorowanie podpisu własnoręcznego (tzw. signature pad).
Zmieni się też proces odbioru dokumentu. Nie będzie trzeba podpisywać „papierowego” formularza odbioru dowodu osobistego, lecz formularz elektroniczny w Urzędzie Gminy, który również trzeba będzie podpisać na specjalnie do tego przeznaczonym urządzeniu.
W związku z koniecznością zapewnienia bezpiecznego wdrożenia z dniem 29 grudnia 2023 roku rozwiązań technicznych umożliwiających świadczenie usług związanych z wnioskowaniem o dowód osobisty, Departament Spraw Obywatelskich MSWiA przekazał informacje o planowanym na dzień 28 grudnia 2023 roku:
- od godziny 12:00 zablokowaniu możliwości przyjmowania wniosków o dowód w Rejestrze Dowodów Osobistych dla urzędników,
- od godziny 9:00 wyłączeniu usługi składania wniosku o dowód osobisty dla dziecka lub podopiecznego (przez internet).
W dniu 29 grudnia 2023 roku stanowisko dowodów osobistych będzie czynne w godzinach od 8:00 do 15:00.