Skip to main content
search
Relacje

O Północnej Obwodnicy Krakowa i Trasie Wolbromskiej na sesji Rady Gminy Zielonki

By 21 października 2015No Comments
Print Friendly, PDF & Email

Ostatnia aktualizacja 21 października 2015 przez admin

DSCN0326pMOST

Podczas sesji Rady Gminy Zielonki 15 października samorządowcy z gminy Zielonki lobbowali za budową Trasy Wolbromskiej (Zachodniej Obwodnicy Zielonek) oraz Północnej Obwodnicy Krakowa. Z zaproszenia na sesję skorzystali: Andrzej Adamczyk – poseł na sejm RP (PiS), Grzegorz Lipiec – wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Małopolskiego, przewodniczący PO w Krakowie i Małopolsce, Łukasz Smółka – radny województwa małopolskiego, Piotr Goraj – wiceprzewodniczący Rady Powiatu Krakowskiego oraz Jakub Kosek – radny miasta Krakowa i przewodniczący Rady Dzielnicy IV Prądnik Biały.

Wójt gminy Zielonki Bogusław Król podkreślił, że obie drogi znajdują się w dokumentach strategicznych województwa. Tymczasem na początku września podczas pobytu w Krakowie związanego z wizytowaniem budowy drogi S7 minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak poinformowała, że rząd nie ma w planach budowy Północnej Obwodnicy Krakowa. Jej zdaniem prowadzenie obwodnicy, jako drogi krajowej, po obecnym śladzie – przez Kraków i Zielonki – mija się z celem. – Jeśli obwodnica północna powstanie, jako droga krajowa, będzie poprowadzona w większym oddaleniu od Krakowa. Obecny szlak skazałby ją na funkcję drogi miejskiej, a nie tranzytowej – powiedziała minister. (cyt. za: Gazeta Wyborcza)
– Nie zgadzam się z minister Wasiak – powiedział poseł Andrzej Adamczyk. – Pomimo realizacji S7 ta droga wpisuje się w ruch krajowy. Nie łudźmy się, samorząd tej drogi nie zrealizuje, wysiłek finansowy jest zbyt duży, musi być finansowana ze środków centralnych. Z punktu widzenia formalno-prawnego nie ma żadnych przeciwskazań, by wpisać tę trasę do Programu Budowy Dróg Krajowych. Nie ma rozwoju aglomeracji krakowskiej bez zamknięcia pełnego ringu wokół Krakowa. Jestem przekonany co do tej inwestycji od lat, mnie przekonywać nie trzeba.
Uważam wypowiedź minister Wasiak za niewłaściwą, też co dzień stoję w korkach na ulicy Opolskiej – mówił Grzegorz Lipiec, kandydat na posła. – Tylko wspólny front wszystkich parlamentarzystów może spowodować wpisanie Północnej Obwodnicy Krakowa do Programu Budowy Dróg Krajowych  na lata 2014-2023. Lobbing w dobrej sprawie jest właściwy, a my powinniśmy załatwić tę sprawę bez względu na to, czy ktoś jest z PiS-u, czy PO.
– Brak obwodnic skutkuje tym, że ruch kieruje się na drogi lokalne: powiatowe i gminne całkowicie do takiego natężenia ruchu nie przystosowane – mówił Piotr Goraj, wiceprzewodniczący Rady Powiatu. – Jestem mieszkańcem gminy Wielka Wieś i wiem, że korek rano na drodze olkuskiej stoi już w Białym Kościele, Północna Obwodnica rozładowałaby go. Nie rozumiem braku akceptacji dla tej inwestycji.
Goście wyrazili swoje poparcie również dla budowy Trasy Wolbromskiej na odcinku od Trojanowic w gminie Zielonki do ul. Opolskiej w Krakowie: – Trasa Wolbromska jest potrzebna. W sejmiku jest na nią zgoda wszystkich radnych PiS – poinformował Łukasz Smółka. – Otrzymaliśmy na komisji budżetu  bardzo dobrze przygotowane materiały od Państwa, macie Państwo bardzo dobrych ambasadorów: wójta, radnych, mieszkańców.
– Jako rada dzielnicy popieramy budowę odcinka Trasy Wolbromskiej również na odcinku do ul. Pachońskiego i ul. Opolskiej. Daliśmy temu wyraz przez uchwałę rady dzielnicy. Ten odcinek odkorkuje dużą część naszej dzielnicy, dlatego będę się starał przekonać do tej inwestycji prezydenta – mówił Jakub Kosek, radny miasta Krakowa z klubu PO.
MKF

 

DSCN0310
DSCN0314
DSCN0317p
DSCN0321p
DSCN0324
DSCN0326pMOST
DSCN0328
DSCN0335
DSCN0337p
Zakres drogowy Model 
Close Menu
 
20 maja 2022
Skip to content