Ostatnia aktualizacja 6 marca 2022 przez AO
18 lutego 2021 r. wojewoda małopolski Łukasz Kmita wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla ostatniego odcinka Północnej Obwodnicy Krakowa. Decyzja została przekazana dyrektorowi krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomaszowi Pałasińskiemu. Realizacja północnej obwodnicy Krakowa pozwoli na domknięcie drogowego pierścienia wokół stolicy Małopolski. Kraków będzie pierwszym miastem w Polsce, które będzie miało pełną obwodnicę. Powstająca już północna obwodnica Krakowa (S52) to dwujezdniowa droga ekspresowa klasy S (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu) o długości 12,5 km, na odcinku od węzła Modlnica (gm. Wielka Wieś) do węzła z S7 Kraków Mistrzejowice – z czego 6,7 km biegnie po terenie gminy Zielonki.
– To już ostatni ZRID, czyli dokument pozwalający na realizację tego fragmentu obwodnicy, którego brakowało, by przystąpić do budowy całego odcinka północnej obwodnicy Krakowa i jednocześnie kompletnego ringu wokół Krakowa – mówi Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Nie mieliśmy wątpliwości, że ta droga jest potrzebna. Dziękuję wszystkim, którzy pracowali przy sfinalizowaniu procedury wydania ZRIDów umożliwiających realizację Północnej Obwodnicy Krakowa.– podkreśla wojewoda małopolski Łukasz Kmita.
Realizacja ostatniego odcinka obwodnicy Krakowa o długości ok. 330 m stanowi ważny fragment trasy S52 i S7. Odcinek ten połączy istniejące drogi krajowe DK79 i DK94 z drogami A4 i S7. Umowę realizuje konsorcjum firm tureckiej Gulermak i polskiej Mosty Łódź. Koszt zadania to 1 427 968 500 zł. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.