Ostatnia aktualizacja 15 marca 2022 przez admin
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200 (tylko na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej) pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych (od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00, w soboty, niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy całodobowo). Z platformy mogą skorzystać także osoby niesłyszące dzięki wideorozmowie z tłumaczem języka migowego. Porady udzielane są w językach: polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim. Z teleplatformy pierwszego kontaktu można skorzystać w sytuacji:
- nagłego zachorowania – poza godzinami pracy lekarza rodzinnego,
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia – gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
W ramach TPK pacjenci otrzymają poradę pielęgniarki/położnej lub lekarską w formie telekonsultacji, będą mogli uzyskać e-receptę, e-skierowanie, e-zwolnienie.