Skip to main content
search
Aktualności

Wyniki egzaminu gimnazjalnego – sukces!

By 20 czerwca 2016No Comments

Ostatnia aktualizacja 20 czerwca 2016 przez admin

DSC 0450Gimnazjalisci KorzkiewMGimnazjaliści ze szkół na terenie gminy Zielonki uzyskali wyniki z egzaminu gimnazjalnego powyżej średniej powiatowej i wojewódzkiej (z części humanistycznej, części matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego) – jak co roku. Ale w tym roku Gimnazjum w Korzkwi znalazło się wśród najlepszych szkół w województwie – bowiem korzkiewscy trzecioklasiści jako jedni z najlepszych napisali egzamin gimnazjalny z języka polskiego – uplasowali się na 6. miejscu w województwie małopolskim! Zapraszamy do zapoznania się z tabelą wyników opublikowanych 17 czerwca przez CKE.

 

To wielki sukces szkoły z terenu naszej gminy, przed nią znalazły się same renomowane, znane placówki oświatowe, takie jak katolickie gimnazja prowadzone przez zakony pijarów i salezjan, czy szkoły prywatne. Z publicznych placówek lepsi byli tylko uczniowie gimnazjum nr 16 w Krakowie (miejsce 5.), a ex equo z uczniami z Korzkwi, na pozycji 6., znaleźli się uczniowie z Gimnazjum nr 2 w Krakowie.
– W dwóch klasach III gimnazjum, liczących łącznie 51 osób, języka polskiego uczyło dwóch nauczycieli: Regina Adamska i Marek Czarnecki – mówi dyrektor Zespołu Szkół w Korzkwi Regina Styn. – Przepis na sukces jest wieloskładnikowy. Wspaniali wychowawcy obu klas, prowadzący uczniów już od IV klasy szkoły podstawowej: Renata Madej i Regina Adamska; bardzo współpracujący rodzice, wspomagający pracę szkoły, swój wkład miały też świetne nauczycielki nauczania wczesnoszkolnego – Ewa Staniszewska i Beata Kwiecień. Ważne jest to, że dużo uczniów z tych klas chciało się uczyć i pociągało za sobą resztę. I podkreślę, że uczniowie obu klas to bardzo wszechstronne dzieci – bowiem klasy miały też sukcesy sportowe i bardzo udzielały się w wolontariacie, np. ostatnio pomagali przy Festiwalu Zaczarowanej Piosenki Anny Dymnej.

Egzamin gimnazjalny został przeprowadzony od 18 do 20 kwietnia 2016 r., składał się z trzech części i zdawało go w naszej gminie 198 uczniów. W części pierwszej – humanistycznej – gimnazjaliści rozwiązywali zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz z języka polskiego, a w części drugiej – matematyczno-przyrodniczej – zadania z przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii oraz z matematyki. W trzeciej części egzaminu uczniowie rozwiązywali zadania z wybranego języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym, albo na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
Uczniowie gimnazjów gminy Zielonki średnio osiągnęli: 25,7 pkt z języka polskiego (przy średniej powiatowej 23,3 pkt i wojewódzkiej 23,1 pkt); 21,6 pkt z historii i wiedzy o społeczeństwie (średnia powiatowa: 19,4 pkt, wojewódzka: 19 pkt); 17,6 pkt z matematyki (średnia powiatowa: 14,9 pkt, wojewódzka: 14,8 pkt), 17,2 pkt z przedmiotów przyrodniczych (średnia powiatowa i wojewódzka: 15,1). Z języka angielskiego na poziomie podstawowym napisali egzamin na 31,6 pkt (przy średniej powiatowej i wojewódzkiej 25,9 pkt); na poziomie rozszerzonym na 25 pkt (przy średniej powiatowej 17,9 pkt a wojewódzkiej 18,1 pkt); z języka niemieckiego na poziomie podstawowym na 35,3 pkt (przy średniej powiatowej 24,8 pkt i wojewódzkiej 23,5 pkt). Egzamin z języka niemieckiego zdawano w szkołach w Korzkwi i Zielonkach.
Podsumowując wyniki poszczególnych szkół z terenu gminy Zielonki to: gimnazjaliści z Korzkwi najlepiej poradzili sobie z językiem polskim i matematyką, gimnazjaliści z Bibic najlepiej napisali egzamin z historii i wiedzy o społeczeństwie, przyrody i języka angielskiego na obu poziomach, a język niemiecki lepiej wypadł w Zielonkach.

 

Artykuł w Dzienniku Polskim: pobierz

Na zdjęciu: Uczniowie klasy III a i IIIb z Gimnazjum w Korzkwi

Red.

Close Menu
 
16 czerwca 2025
The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.
Skip to content