Skip to main content
search
Urząd Gminy

Wdrożone systemy jakości

By 2 sierpnia 201313 września, 2022No Comments
Print Friendly, PDF & Email

Ostatnia aktualizacja 13 września 2022 przez AO

Polityka Jakości Urzędu Gminy Zielonki   

Polityka Jakości realizuje przyjętą przez Radę Gminy Zielonki strategię rozwoju Gminy Zielonki, której istotnymi elementami są:

  • podniesienie jakości obsługi mieszkańców przez pracowników Urzędu Gminy
  • sprawne i skuteczne zarządzanie gminą przez jej władze poprzez permanentne podnoszenie jakości pracy w urzędzie.

Polityka Jakości wyznacza strategię Urzędu w dążeniu do utrzymania i podnoszenia poziomu świadczonych usług przy jednoczesnym zachowaniu funkcji publicznej Urzędu polegającej na kontrolowaniu przestrzegania prawa i wykorzystywaniu związanych z tym instrumentów oddziaływania.

Nasze główne cele jakościowe to:

  1. Wprowadzenie nowoczesnych usług i rozwiązań obsługi klienta oraz zapewnienie sprawnej i rzetelnej informacji,
  2. Utrzymywanie wysokiego poziomu merytorycznej wiedzy i kultury osobistej pracowników,
  3. Doskonalenie organizacji pracy w urzędzie, komunikacji między poszczególnymi komórkami organizacyjnymi,
  4. Poprawa estetyki Urzędu , jego otoczenia oraz środowiska pracy poszczególnych pracowników,
  5. Stworzenie warunków do wzrostu motywacji do pracy i podnoszenia kwalifikacji w tym do samokształcenia,
  6. Doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z normą ISO PNEN 9001:2001.


Wójt Gminy Zielonki

(-) Bogusław Król

Kierownictwo Urzędu, zmierzając do osiągnięcia głównych celów jakościowych będzie dążyło do:

  • Kształtowania przekonań, że za jakość obsługi odpowiedzialny jest każdy pracownik Urzędu,
  • Świadomego uzyskiwania wysokiej jakości obsługi od pierwszego kontaktu z klientem, aż do ostatecznego załatwienia sprawy,
  • Znajomości przez każdego pracownika Urzędu zasad i elementów Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z przypisanymi jemu do spełnienia zadaniami i obowiązkami,
  • Działania kierownictwa i pracowników Urzędu ukierunkowanego na zespołowe rozwiązywanie problemów i zapobieganie przyczyn powstawania nieprawidłowości,
  • Systematycznego szkolenia pracowników Urzędu w zakresie znajomości przepisów prawnych,
  • Monitorowanie i doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością.

Główne cele realizowane będą przez działania innowacyjne i restrukturyzacyjne, umożliwiające osiągnięcie optymalnego poziomu w każdej płaszczyźnie funkcjonowania Urzędu. Dążenie do osiągnięcia celów głównych jest procesem składającym się z wielu elementów – działań i procesów, które generalnie można podzielić na długo i krótkookresowe. Realizacja poszczególnych celów głównych stanowi wypadkową osiąganych celów krótko i długookresowych, które przedstawia tabela nr 1 obejmująca między innymi:

 

 Lp.                     Cele główne            Działania krótkookresowe      Działania długookresowe
 1  Wprowadzenie nowoczesnych usług i rozwiązań obsługi

klienta oraz zapewnienie sprawnej i rzetelnej obsługi

  • wdrożenie BIP (biuletyn informacji publicznej)
  • stworzenie sprawnego systemu nadzoru nad aktualizacją informacji na stronie www i BIP oraz stałe ich doskonalenie
  • przygotowanie systematyki obsługi zmiany planu zagospodarowania przestrzennego gminy
  • informatyzacja obsługi kasowej,
  • wdrożenie oprogramowania branżowego (USC, architektura)
  • stałe doskonalenie systemu informacji wizualnej urzędu gminy, służące ułatwieniu w poruszaniu się i załatwianiu spraw,
  • wprowadzenie aktywnych działań kontrolnych mieszkańca (podział na segmenty tematyczne i komórki organizacyjne)
  • rozszerzenie roli internetu w obsłudze klientów np. przyjmowanie pism z wykorzystaniem poczty elektronicznej,
  • stworzenie systemu obsługi inwestorów
  • informatyzacja obiegu dokumentów wpływających
  • utworzenie centrum obsługi klienta
 2  Utrzymanie wysokiego poziomu merytorycznego wiedzy i kultury osobistej pracowników
  • uruchomienie systemu analizy informacji wpływającej poprzez stronę www (napisz do nas)
  • stała współpraca z Powiatowym Biurem Pracy w zakresie zatrudnienia stażystów i budowania zespołu
  • wprowadzenie możliwości zebrania opinii klientów (ankiety, wywiady itp.),
  •  zmiana regulaminu szkoleń i wprowadzenie szkoleń miękkich z zakresu obsługi klienta
  • wprowadzenie wewnętrznego “kodeksu etycznego “
  • wprowadzenie systemów szkoleń, analizy wyników, systemów sprawdzających poziom wiedzy (egzaminy wewnętrzne)
 3  Doskonalenie organizacji pracy w Urzędzie, komunikacji pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi, zwiększenie efektywności pracownika, a tym samym całego Urzędu
  • zmiana regulaminu kontroli wewnętrznej z wprowadzeniem audytorów zewnętrznych
  •  usprawnienie procesu realizacji budżetu,
  • stworzenie kancelarii tajnej
  • modyfikacja regulaminu pracy pod kątem nowych narzędzi motywacyjnych
  • doszkalanie w obsłudze informatycznej
  • wprowadzenie systemu elektronicznych kont wydziałowych
  •  zorganizowanie elektronicznej, sieciowej informacji wewnętrznej,
  • powiązanie systemu kontroli z systemem nagród,
  • usprawnienie procesu realizacji budżetu,
  • elektroniczna rejestracja wychodzących decyzji i postanowień
  •  wdrożenie systemu kadrowego i połączenie z płacowym
 4  Poprawa estetyki Urzędu, jego otoczenia oraz środowiska pracy poszczególnych pracowników
  •  współtworzenia przez pracowników uaktywnienia w środowiska pracy
  • poprawa warunków lokalowych i miejsc pracy poszczególnych pracowników.
  • doskonalenie systemu informacji wizualnej urzędu,
 5 Stworzenie warunków do wzrostu motywacji do pracy i podnoszenia kwalifikacji, w tym samokształcenia
  • analiza wniosków pokontrolnych pod kątem konieczności podnoszenia kwalifikacji,
  • zapewnienie środków finansowych na dofinansowanie podnoszenia kwalifikacji
  • wprowadzenie systemu wdrożeń pomysłów poszkoleniowych
  • wprowadzenie wewnętrznego systemu promowania dobrych pomysłów,
  • wprowadzenie motywacyjnych zasad wynagradzania,
  • wprowadzenie nowych zasad awansu poziomego,
  • standaryzacja stanowisk pracy
  • wprowadzenie systemu regularnych ocen pracowniczych
 Mierniki  Okres realizacji do 1 roku  Okres realizacji do 3 lat

 

Close Menu
 
19 marca 2024
Skip to content