Skip to main content
search
Articles

Informacja o Urzędzie Gminy Zielonki w tekście łatwym do czytania i zrozumienia – ETR

By 10 czerwca 202216 kwietnia, 2025No Comments

Ostatnia aktualizacja 16 kwietnia 2025 przez MK

Na niebieskim tle logo tekstu łatwego do czytania i zrozumienia.

Logo tekstu łatwego do czytania i rozumienia

Urząd Gminy Zielonki to kilka budynków.

Znajdują się one w Zielonkach,

przy ulicy Krakowskie Przedmieście.

zdjęcie lotnicze przedstawiające budynek Urzędu Gminy wraz z parkingiem

Budynek i otoczenie budynku Urzędu Gminy Zielonki

Budynek ma dwa wejścia. Główne wejście od
strony ulicy Krakowskie Przedmieście 116.

wejście do budynku Urzędu, do którego prowadzi pochylnia z barierkami

Główne wejście do budynku Urzędu Gminy

Budynek ma dwa wejścia.

Główne wejście od strony ulicy Krakowskie Przedmieście.

Wejście to jest dobrze przygotowane dla osób poruszających się na wózkach.

Znajduje się tam specjalna pochylnia, która spełnia wszystkie ważne zasady i normy.

Pochylnia ma barierki, które pomagają w bezpiecznym poruszaniu się.

Drzwi do budynku otwierają się same, są przeszklone i dobrze widoczne dzięki kontrastowym oznaczeniom.

Drzwi wejściowe do Urzędu. Po lewej stronie na ścianie umieszczona jest tablica informacyjna.

Wejście boczne do Urzędu od strony parkingu

Drugie wejście znajduje się od strony parkingu.

Kierownikiem urzędu jest Wójt.

Wójtem Gminy Zielonki jest Pan Mirosław Golanko.

Zdjęcie wójta Gminy Zielonki

Wójt Gminy Zielonki Mirosław Golanko

Wójtowi w pracy pomagają:

  • Zastępca Wójta,
    Sekretarz Gminy,
  • Skarbnik Gminy,
  • oraz inni pracownicy.

Co możesz załatwić Urzędzie Gminy Zielonki?

  • Złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego,

  • zgłosić narodziny dziecka,

  • zameldować się,

  • wpisać się na listę wyborców,

  • sporządzić akt zgonu,

  • wziąć ślub cywilny,

  • zgłosić prowadzenie firmy,

  • uzyskać zezwolenie na sprzedaż alkoholu,

  • otrzymać wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

  • złożyć deklarację o wysokości opłaty za odbiór śmieci.

zdjęcie zakładki strony internetowej urzędu: Jak załatwić sprawę?

Strona Internetowa Urzędu Gminy Zielonki

Listę spraw jakie możesz załatwić w urzędzie znajdziesz na stronie internetowej. Kliknij w odnośnik do strony.

Jak załatwić sprawy w Urzędzie?

  • Napisz pismo i wyślij je pocztą na adres:

Urząd Gminy Zielonki ulica Krakowskie Przedmieście 116 32-087 Zielonki

  • wrzucić pismo do skrzynki na dokumenty.

Skrzynka jest obok wejścia od strony parkingu.

skrzynka na dokumenty obok drzwi wejściowych do urzędu

Skrzynka na dokumenty

ePUAP to skrót od nazwy: Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego potrzebujesz komputera i internetu

lub za pomocą usługi e-Doręczenia.  Jest to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru.

Logo Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej

Logo Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej

  • Wyślij wiadomość e-mail na adres: ug@zielonki.pl
  • Zadzwoń pod numer telefonu 122850850

  • Przynieś pismo na Dziennik Podawczy.

Dziennik Podawczy to biuro, gdzie można zostawić pisma, podania i dokumenty. Powiesz tam, jaką sprawę chcesz załatwić i dowiesz się, co dalej robić.

Wejście na Dziennik Podawczy jest od strony ulicy Krakowskie Przedmieście.

Gdy wejdziesz do środka budynku zobaczysz:

Pomieszczenie biurowe Dziennik Podawczy Urzędu Gminy Zielonki - wysoka lada z napisem Profil Zaufany

Pomieszczenie biurowe Dziennik Podawczy

Godziny pracy Urzędu:

  • Poniedziałki od 9:30 do 16:30;
  • Wtorki, środy, piątki od 8:00 do 15:00;
  • Czwartki czynny jest tylko Dziennik Podawczy.

Osoby głuche i słabosłyszące mogą skorzystać z pętli indukcyjnej.

Pomieszczenie Dziennik Podawczy z zainstalowaną pętlą indukcyjną

Przenośna pętla indukcyjna w Urzędzie Gminy Zielonki

 Usługa tłumacza języka migowego jest dostępna po wcześniejszym umówieniu się.

Skontaktuj się z nami trzy dni przed wizytą. Usługa tłumacza jest bezpłatna.

Logo usługi tłumacza języka migowego

Osoby niewidome mogą załatwić wszystkie swoje sprawy w urzędzie.

Powiedz o swoich problemach ze wzrokiem i jak możemy Ci pomóc.

Dodatkowe informacje

Osoby głuche i słabosłyszące mogą korzystać z pętli indukcyjnej.

W urzędzie znajdują się trzy specjalne mapy.

Nazywają się mapy tyflograficzne.

Mapy tyflograficzne pomagają osobom, które są niewidome lub słabowidzące.

Dzięki nim można lepiej zrozumieć układ budynku i łatwiej się po nim poruszać.

Mapy mają:

  • wypukłe elementy, które można czytać dotykiem,
  • napisy w alfabecie Braille’a,
  • oraz napisy w zwykłym druku, które są dobrze widoczne.

Mapa z napisami w alfabecie Braille’a

Jak dojechać do Urzędu?

Samochodem: za budynkiem jest parking z dwoma miejscami dla osób z niepełnosprawnościami oznaczonymi niebieską kopertą.

Wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oznaczone niebieską kopertą.

Miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością

Autobusem: wysiądź na przystanku Zielonki Urząd Gminy. Przystanek jest na ulicy Krakowskie Przedmieście.

Do Urzędu możesz dojechać autobusami numer 207, 227, 267, 297, 337 oraz autobusami linii wewnętrznych oznaczonymi literą W.

Zapraszamy! Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Informacja o Urzędzie Gminy Zielonki w ETR (pdf.12,0MB)

Informacja o Urzędzie Gminy Zielonki w ETR – tekst odczytywany maszynowo (pdf. 97,6 KB)

Informacja o Urzędzie Gminy Zielonki w ETR nagranie dźwiękowe – audio (mp3 4,62 MB)

Close Menu
 
16 maja 2026
The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.
Skip to content