Skip to main content
search
Aktualności

Postępy przy Północnej Obwodnicy Krakowa – wniosek o pierwszy ZRID złożony

By 13 stycznia 2020No Comments

Ostatnia aktualizacja 13 stycznia 2020 przez admin

POK 1 mKrakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – inwestor budowy Północnej Obwodnicy Krakowa (S52) – przygotował dwa wnioski o zgodę na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 2 stycznia 2020 r. GDDKiA złożyła wniosek do wojewody małopolskiego o wydanie decyzji ZRID dla Północnej Obwodnicy Krakowa na odcinku przebiegającym przez Zielonki i Batowice. Na drugi odcinek, przebiegający od węzła Modlnica (gm. Wielka Wieś) do Zielonek, wniosek o ZRID ma zostać złożony do końca stycznia 2020 r., ze względu na przedłużające się uzgodnienia z konserwatorem zabytków dotyczące ochrony szańców fortu Pękowice (po uwagach konserwator konieczne okazało się przesunięcie lokalizacji obiektu inżynierskiego i obniżenie drogi względem terenu). Prace budowlane mają się rozpocząć po uzyskaniu decyzji ZRID. – Chcielibyśmy rozpocząć je w połowie tego roku – informuje Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA.

 Północna Obwodnica Krakowa ma być dwujezdniową drogą ekspresową o długości 12 km 327 m, począwszy od węzła Modlnica (rozbudowa węzła o 4 łącznice) do węzła Kraków-Mistrzejowice; z czego 6,7 km biec ma po terenie gminy Zielonki, przez 6 miejscowości: Zielonki, Bibice, Węgrzce, Bosutów, Dziekanowice, Batowice. Na trasie powstaną jeszcze trzy węzły: Zielonki – będzie to węzeł zespolony na skrzyżowaniu POK z ulicami: Na Zielonki, Ks. Adama Zięby, Waliszewskiego, Na Popielówkę i projektowaną przez Zarząd Dróg Wojewódzkich Trasą Wolbromską; węzeł Węgrzce – w miejscu skrzyżowania z drogą krajową E7; oraz węzeł Batowice – na przecięciu z drogą powiatową 1256K. Jezdnia dla każdego z kierunków będzie miała po trzy pasy ruchu. W ramach inwestycji mają powstać trzy tunele – pod miejscowością Zielonki i rzeką Prądnik (o długości 870 m), pod wzgórzem w Batowicach (653 m) i na terenie Krakowa pod wzgórzem „Syberia” (98 m); 27 obiektów mostowych oraz 20 km dróg zbiorczych dojazdowych. Północna obwodnica ma odciążyć ulice Krakowa od ruchu tranzytowego.

Przypomnijmy, że umowę na projekt i budowę Północnej Obwodnicy Krakowa podpisano 13 listopada 2018 r. z konsorcjum firm: tureckiej Gulermak i polskiej Mosty Łódź. Koszt zadania to 1 427 968 500 zł. Wykonawca ma przygotować projekt, wybudować drogę i uzyskać pozwolenie na użytkowanie w ciągu 47 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

POK 1 m
POK 2 m
POK 3 m
POK schemat m

 

Close Menu
 
20 kwietnia 2025
The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.
Skip to content